Wednesday, 5 April 2017

Monthly Playlist: April 2017

Hello!
Well, March was a bit of a flop, wasn't it? *apologises profusely*. It's been almost 3 weeks since I last blogged! Crazy! *again, apologises profusely* I'm sorry!!
This month actually hasn't been too fab, my assignments/work life have been getting on top of me (hence the huge break in blogging) and, I'm going through a break up (something you'll know if you follow me on Twitter). Not something I think is appropriate to discuss in detail, but this month has been TOUGH!
Although I'm still hurting, I'm gonna make this month better. If I can take only one positive out of this situation, it's that I've found my true friends, as they say 'hard times will always reveal true friends' amirite?
I did get sent some contacts from crazylenses.com this month. I'm not paid to say anything but I did wanna mention them. Unfortunately, I'm really really struggling to get them in (lol, I'm such a flop). However, I wanted to mention how quick they came- they came within 3 days, and with them, you get a contact lens holder and a bottle of contact lens solution. If you're into them I'd definitely recommend. I'm gutted that I can't use them! Would you still read a post about them? I have pictures and a post ready, I just can't review them properly as for some reason I'm really struggling getting them in.
Fun fact: I'm banning myself from buying any makeup for a while (except for the basics that'll run out, foundation, powder etc. ) No more lipsticks or eyeshadow palettes as I've readdly gotta save! Ugh.
anywho, here's the music I've been into this month (They're all click-able too, so you can enjoy them aswell!):

1. Smoke and Fire- Sabrina Carpenter yes, I know that this was on last months playlist, but I'd say out of all the times I've listened to music this month, it was this song like 70% of the time. A break-up song, fittingly. I also adore Sabrina Carpenter so is this really any surprise?
2. Ciao Adios - Anne Marie Another breakup song lol. This is one of those that I heard and didn't really appreciate, but then found my self listening to more and more, and I actually quite like it now, Is that a good or a bad thing? No idea
3. You're Such A - Hailee Steinfeld Remember in last months Monthly Playlist post I said I'd only heard one song by Hailee? Well, this month I decided to have a little listen to her EP and fell in love. I love all of it, but for soem reason this song makes me feel sassy, which is my favourite way to feel, so I'm gonna be listening to this for as long as I live.
4. Heart Out - The 1975
5. Love Me - The 1975 I love The 1975, I love how honest their songs are if I'm honest, these are my favourites off both albums (for this month, that changes all the time lol), nothing else to say, The 1975 are just one of my faves!
6. Mad Love - The Pretty Reckless If I'm honest, when I first heard this song, I wasn't a huge fan. It's different from their usual stuff (isn't their whole third album?) but after listening to it a little more it's become one of my favourites. Fun fact: I recently saw an interview where Taylor said it was inspired by David Bowie!
7. Weightless- All Time Low This is my ultimate feel good song, need I say more?
8. Nine in the Afternoon - Panic! At The Disco
9. I Write Sins Not Tragedies - Panic! At The Disco If you were born in the 90s/2000s is it even possible not to be obsessed with Panic! at some point in your life? It's one of the few things that bring my siblings and I together - the way we come together to sing our rendition of I Write Sins Not Tragedies is something pretty spectacular if I do say so myself! The best bonding activity!
10. Misery Business - Paramore Because seriously, who doesn't love a good bit of Paramore?

I'm aware of how all over the place these songs are lol, I guess the month's been pretty like that, and as music is an emotional release for me, it seems that it's pretty fitting to how up and down my emotions have been, lol
Also has anyone else watched 13 Reasons Why? I sobbed for a good hour or so after the last episode! So well written/acted!
How has your month been?
Until next time
-Cait xx
Don't forget, you can find me on social media now! Twitter|Instagram|Pinterest|Bloglovin'

2 comments:

  1. I'm so sorry you had a tough month but I'm sure things can only get better from here ❤️
    Your music taste is great! I love the 1975, they're my favourite band and I love Paramore so much too!
    Great post lovely xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, these things happen,and like you said, things can only get better from here!
      Why thankyou *flicks hair* and that's awesome, can't go wrong with either!
      Thankyou! Have a lovely day!
      -Cait xx

      Delete